جشنواره غذا

1397/12/05 تعداد بازدید: 3773
جشنواره غذا

جشنواره گردشگری غذا در مشهد

بخش غذا و نوشیدنی از مهمترین قسمت های صنعت گردشگری است و در همه جای دنیا این موضوع برای گردشگران جایگاه ویژه ای دارد. به ویژه که گردشگر عصر حاضر بیش از تجمل گرایی و سفرهای لوکس و انبوه بیشتر به تجربه غذاهای بومی و محلی هر شهری روی آورده است. گردشگر عصر کنونی بیش از اینکه به دنبال هتل ها و رستوران های لوکس و غذاها و نوشیدنی های بین المللی باشد در جستجوی غذای روح است، غذایی که در باورها، سنت ها و فرهنگ هر ملتی ریشه داشته باشد و او را با فرهنگی کهن آشنا کند، غذایی که در تهیه آن به اصول حفاظت از محیط زیست توجه شود و انسان را با طبیعت آشتی دهد و در تولید آن هم منافع جامعه میزبان در نظر گرفته شده باشد و هم سلامت افراد.
گزارش اخیر رسانه BBC این واقعیت را که شهروندان کشور انگلیس به تازگی به غذاهای سالم و پایدار مبتنی بر مواد اولیه گیاهی روی آورده اند به خوبی آشکار می سازد و ازتغییر در ذائقه افراد سخن می گوید. همچنین افزایش رستوران های زنجیره ای پایدار و عضویت این رستوران ها در کمپین هایی با اهداف توسعه پایدار همچون “کمپین زباله صفر” به راستی گویای این واقعیت است که امروزه صنعت غذا و نوشیدنی جایگاه متفاوتی در میان مردم جهان پیدا کرده است. جایگاهی که با تجمل گرایی فاصله ای عمیق دارد و به دنبال آشتی با فرهنگ ها است.
شهر مشهد از دیرباز به دلیل وجود روضه منوره که مامن طیف وسیعی از گردشگران مذهبی است جایگاه مهمی در صنعت گردشگری کشور داشته است. این شهر به عنوان یکی از بزرگترین مقصدهای گردشگری ایران نه تنها مورد توجه گردشگران مذهبی ایرانی و غیر ایرانی بوده بلکه وجود تاریخ و فرهنگ غنی و زیرساختهای نسبتا خوب اقامتی و حمل و نقل در این شهر، مشهد را به شهری بدون محدودیت زمانی برای سفر تبدیل کرده است.
نیاز به گفتن نیست که وقتی شهری از چندین عامل فرهنگی و تاریخی همچون موزه ها، باغ موزه ها و عمارت های تاریخی و البته جذابیت های طبیعی بسیار برخوردار است که به عنوان قطب گردشگری منطقه شرق یک کشور شناخته می شود و در بعد گردشگری مذهبی همیشه مورد توجه گردشگران بسیار زیادی از کشورهای همسایه و حتی گردشگران اروپایی و آمریکایی تبار بوده است، جایگاه و اهمیت گردشگری غذا و نوشیدنی در آن بایستی بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گیرد.
از آنجایی که این شهر توان زیارتی و فرهنگی و تاریخی لازم در جذب گردشگر بیشتر را دارا است، توجه مسئولان گردشگری استان باید بیش از گذشته به سمت توسعه گردشگری غذا و نوشیدنی معطوف شود تا طعم زیارت و سفر را به کام گردشگر مشهد گواراتر سازد. 

آموزشگاه هتل بین المللی قصر وابسته به هتل بین المللی قصر مشهد
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به آموزشگاه هتل بین المللی قصر وابسته به هتل بین المللی قصر مشهد می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک